tisdag 26 maj 2009

Varför sitter gamla kärringar med hatten på?

Varför finns det ingen is till punschen? Varför har jag inte bloggat på länge? De som bloggar varje dag kan inte ha småbarn, 7-16jobb och trädgård att sköta. Jag har fru, tre barn och trädgård att sköta. I helgen tog jag tag i ogräset. Jag kände att det var tid att ta bort de ruttna höstlöven och de halvmeterhöga maskrosorna från landet med de blommande jordgubbsplantorna. Nässlor och tistlar ska avlägsnas så de inte blandar sig med den underbara rhodordendronbusken. (jag orkar inte ta reda på stavningen, ni fattar nog ändå), och så ska jag rycka väck de där djävla orkidéerna som börjat växa i komposten. Lördagskvällen avslutades med att se Henrik Schyfferts direktsända show. Förväntningarna var höga, men den var precis lika bra som alla har sagt. Blev bara lite besviken för att han körde en grej om konserverade päronhalvor med after eight. Det har jag också en grej om...

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.