tisdag 26 maj 2009

Gråt inga tårar, jag ber dig.

Varför inte? Det är bara mesar som gråter. På frågan "man eller mes" så får jag nog säga mes för min del för jag får väldigt lätt tårar har jag märkt. Jag får tårar av skratt, jag får tårar av besvikelse, jag får tårar av lök, jag får tårar av sorg, jag får tårar av lukten av sura strumpor. Jag fick tårar i ögonen efter Martin Krantz tänkvärda ord på "Göttimössan" i torsdags, jag får tårar nu när jag skriver detta för att jag tänker tillbaka på torsdagskvällen. En helt fantastisk och oförglömlig kväll till minne av vår vän Jovan. Mer tårar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Mes!

Nej - allvarligt talat. Jag tycker inte det är något att skämmas över, och speciellt inte i tider som de här. Vi måste ha rätt att sörja. Eller skala lök.

Jag fällde också en tår efter att jag var klar.

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.