torsdag 21 maj 2009

Koss va´ de´ vimlar av...

...dubbelnamn. E´ de´ tidigt 70-tal? Nä, det är en ny säsong med "Bonde söker fru". Sex killar och två tjejer, varav 50% av killarna har dubbelnamn. Karl-Magnus, Jan-Olof och Per-Jörgen. Alltså är det "bonnigt" att ha dubbelnamn. Det är också ett bevis på att har man dubbelnamn så är man singel. Att va bonde och ha dubbelnamn funkar inget vidare om man vill träffa brudar på puben.

- Tjena, jag heter Leif-Ove och jobbar som lantbrukare, ska vi dansa? Eller får jag bjuda på ett glas egenproducerad mjölk? Mjölk är mö nyttigare än öl. Tycker du att jag luktar illa så beror det på att jag var inne och gav gresarna innan jag tog trakorn och åkte hit.

Inga vidare bra raggningsrepliker.

Men jag är varken bonde eller söker någon fru. Men dubbelnamnet har jag.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.