fredag 5 december 2008

Ruby´s och Gunghult

I onsdags var jag uppvärmare innan Mikael Koppelman och Magnus Betnér på ett fullsatt Ruby´s i Göteborg. Jag är väldigt nöjd med mitt gig, det gick bättre än vad jag hade väntat mig. Du blir bättre och bättre sa arrangör Cicci och välkomnade mig tillbaka till våren. Magnus Betnér sa inget och han skrev inget i sin blogg om mitt gig, så därför skriver inte jag något om hans gig i min blogg. Det enda vi har gemensamt är att han har lite kortare hår en mig. På vägen ut från Ruby´s fastnade jag i jackkön. "Ursäkta kan jag komma förbi", sa jag. "Eftersom du heter Per-Olof och har pullover så får du väl det", fick jag till svar. När man hör sånt så blir man glad, då har man lyckats med sin stand up comedy tycker jag, när publiken har fått med sig delar av mitt material med sig hem. I torsdags så åkte jag och Björn Johansson hem till Göran Ebenhart i Markaryd för att dricka kaffe, där mötte Jonas Karlsson och Pierre Mathisson upp och vi fortsatte till Ja-Ranch i Gunghult för att underhålla 100-150 julbordsgäster. Väldigt lyckat för oss alla. Göran bloggar om kvällen här. Efter mitt gig kom det fram en döv kvinna till mig och sa att jag var jättebra. Jag har nämligen mikrofonen på hakspetsen (tips från Jan Bylund) när jag pratar, och då kunde hon lättare se mina läpprörelser. Men om hon tolkade mig rätt vet jag ju inte... På tisdag gör jag 2008 års sista gig innan jag tar julledigt, då åker jag ner till HÄCK i Hässleholm och uppträder med bl.a Anna-Lena Brundin.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.