fredag 28 november 2008

Var ska sleven va...

...om inte mitt i grytan. Så svarade Svenne Hedlund på frågan varför han var på en konsert med Chuck Berry, Little Richard och Jerry Lee Lewis i Skåne 1996. Igår var jag och lyssnade och kollade på Jörgen Mörnbäck på Stadsteatern i Falkenberg. Det var underhållande. Bäst är alla mixarna han får till. T.ex Christer Sjögren som Joakim Thåström, en dialog mellan Larry "JR" Hagman och Sten-Åke Cederhöks skrothandlare Albert. Men Jörgens imitation av Ulf Elfving var nog ändå bäst. Jag var nog bland de yngsta i den nästan fullsatta salongen. Stefan Gerhardsson var där, Bertil Schough var där, Janne "2Entertain"Andersson var där och Thomas Petersson var där som jag fick en liten pratstund med i pausen. Många slevar i grytan blev det. Samtidigt på Kvibille Gästis så hade Arla sitt årliga konstlotteri. Idag på morgonen fick jag reda på att jag hade vunnit en tavla föreställande en anka. Konstnär: Peter Wahlbeck!!! Inte nog med det nu har jag sett premiären av "På spåret" på TV, med mina favoritkomiker Fredrik Lindström och Peter Apelgren. Jag känner mig rätt så nöjd. Mötet med Magnus Betnér närmar sig...

Länkkälla: Wikipedia

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.