onsdag 10 december 2008

Så där ja...

...då var årets sista gig avklarat. Igår var jag på HÄCK i Hässleholm tillsammans med Anna-Lena Brundin, Simon Svensson, Biggan Lowén, Niklas Christoffer och Elin Nordén (MC). Jag gillar den skånska publiken. Gårdagens publik var min typ av publik, en medelålders, lyssnande, blandad skara personer som tyckte det va kul med stand up comedy. Inga kommentarer från nån, nästan lite för blyga. Jag hade förberett mig med att köra 10-12 minuter, men när jag kommer in i logen så ville de andra att jag skulle sjunga min "sång". Det var inte beräknat i mitt tänkta gig att köra den och dra över tiden är inte populärt, så jag fick skära ner lite av annat. Det blev lite hackigt, och jag fick inte med alla återkopplingar jag ville. Bästa resultatet skulle nog vara att köra på som vanligt och dra över (pull over) 3-4 minuter ändå . Men nu blev det som det blev, jag är inte riktigt nöjd med mig själv. Men publiken gillade det. Nu är det en lugn jul tillsammans med familj som gäller och sen till nästa år så har jag en del hemliga "projekt" på gång, kanske inte projekt, funderingar och drömmar är nog bättre att kalla det. Vi får se, men slår drömmarna in så kommer 2009 bli ett mycket lyckat år för mig.

1 kommentar:

Erika sa...

Ojdå! Det låter ju spännande! Om jag lovar att inte berätta det för någon...?

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.