söndag 23 november 2008

Jag läste i tidningen...

...att alla i Falkenbergs kommun får från och med årsskiftet ett "stämpelkort" att visa för att man ska få lämna skräp på sopstationen i Falkenberg. Max 12 besök på ett år, för det 13:e besöket får man betala 250 spänn. Bara för att ingen från någon annan kommun ska kunna slänga skit gratis. Det gör att det finns en chans för en del att tjäna sig en hacka. Tänk er följande: "Soptippsnarkomanerna" (de som ofta är på tippen) står utanför grindarna och stoppar bilarna som ska in på området.
- Du, jag har ett lass trädgårdsavfall här, kan inte du ta med dig det? Du får en hundralapp.
Eller annonser på Blocket: Tre besök på soptippen i Falkenberg, 200 kr. Ordinarie pris 750 kr.

Kanske nåt för Falkenbergsrevyn?

Oj där fick jag en idé! Jag hör av mig till dem! Kanske kan tjäna mig en hacka.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.