torsdag 9 oktober 2008

Dubbelgig i Skåne

Nu har jag gjort mitt första dubbelgig. Jag och Martin Gustavsson åkte ner till L.U.C.K på mejeriet i Lund och Dockan Comedy på Elephanten i Malmö. Dåligt med folk i Lund (12-13 pers) trög publik.
Martin körde först, sen jag, sen körde vi till Malmö där vi avslutade kvällen. Lite mer folk på "dockan" så förutsättningarna var goda, men det var en sen kväll och publiken var lika trög som i Lund. Khalid Geire som avslutade i Lund (som jag tyvärr missade) varnade mig och Martin att när man kör flera gig på samma kväll är det lätt att upprepa sig eller tänker "har jag kört det här eller inte". Det första Martin gör när han gick upp på scen var att dra samma skämt två gånger i rad. Nästa gig blir på Gotebar i Göteborg den 22/10 tillsammans med Thomas Petersson, och där lovar jag att det inte är någon trög publik.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.