söndag 5 oktober 2008

Telegrafen, Ängelholm

Nu har jag satt en nål i Ängelholm på min ståuppkarta. Mitt fjärde gig med samma pullover utspelade sig på Telegrafen, som man tydligt hör på namnet är en restaurang. Inte bara märkligt namn på en restaurang utan också en märklig scen. En balkong. Det kom en hel del folk till slut, men jag vet inte hur många för man såg inte alla, fast man stod på en balkong och hade utsikt över restuarangen. En del satt runt hörnet, andra nere i en källare. Att det var lördag märktes också, överförfriskade gäster, ett speciellt hockeylag hade vunnit en match m.m. Så stämningen på publiken var glad. Komikerna som stod på scen förutom mig var: Lars Taps (MC), Kalle Rydén, Jason Nichols, Björn Johansson och Göran Ebenhart som avslutade kvällen. Han bloggar om kvällen här. Trots förutsättningarna så var jag ändå nöjd med mitt framträdande. Sen så fick jag en liten pratstund med Jon Torenäs, denne ordvitsande ståupphangaround. Det han inte visste on ståupp... Vilken kille! Han påminde mig om mitt nästa gig den 8 oktober i Lund. Ett tips till arrangörerna till kommande Malmö Comedy Festival: Ge Jon ett pris!!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.