fredag 18 juli 2008

Ribban, Dockan & Näsan

Tre gig på tre dagar. Tidag, Ribersborgs kallbadhus Malmö. (Ribban) Onsdag, Dockplats 16, Malmö (Dockan) och på Torsdagen Södra Näs camping, Varberg (Näsan). Jag körde ungefär samma material på alla tre ställerna. Med lyckat utdelning på alla. Jag trivs väldigt bra på "Ribban", detta fantastiska kallbadhus med utsikt över Turning Torso åt ena hållet och Öresundsbron åt andra hållet. Övriga komiker som uppträdde var Lasse Karlsson, Hasse Brontén och Niklas Larsson. Khalid Geire var MC. Hasse bloggar om kvällen här. Mats Andersson som satt bakom backdropen och skötte ljudet bloggar om kvällen här. Av Mats fick jag kvällens ärligaste kommentar. Han kom fram till mig efter mitt gig och skrattade högt, stötte till mig på axeln och sa: "Fy fan vad du är skruvad!" Jag träffade även Fritte Fritzson och fick min utlovade vinst av honom. Ni kan läsa mer om det här. När kvällen var slut fick jag skjuts till hotellet av Robin Paulsson. Jabba the Hut satt i framsätet.En helt lyckad kväll. Jag somnade gott i hotellets säng. Nästa kväll var det "Dockan" som gällde. Hade tänkt att köra lite nya grejer och strunta i "sången" för jag fick för mig att det skulle va lite yngre publik på "Dockan" med utsikt över Turning Torso åt ena hållet och en byggarbetsplats åt andra hållet. Men det var en blandad publik och Elin Nordén övertalade mig att köra "sången". Så det blev nåt liknande som på "Ribban" och med samma succé. Elin bloggar om kvällarna här. Hemma i Falkenberg klockan 01.00. Somnade gott i min säng. På torsdagen upp till Södra Näs camping, med utsikt över en hoppkudde och minigolfbana. Det var premiär för humorgruppen Westside Comedians (WC). Hela familjen var med, morsan och farsan kom också, min ene bror med fru och två av tre barn var också där. Att det skulle bli fullsatt förstod vi rätt så snabbt. Lite tungt i början med rörig publik men blev bättre efteren stund. Jag avslutade kvällen med ungefär samma material som i Malmö. Succé sa arrangörerna. WC kommer tillbaka till campingen lördagen den 2 augusti. Förhoppningsvis med samma succé. Mer om kvällen kommer förmodligen på WC-bloggen. Somnade gott. Fredagen var det vanligt jobb.

1 kommentar:

Elin sa...

Det var jättekul att se dig, hoppas att det inte dröjer alltför länge till nästa gång :-) Och den sången ska du definitivt fortsätta köra! Keep up the good work.

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.