torsdag 17 juli 2008

Tack Conny

Jag blev tillfrågad av min komikerkollega Erika Sjöwall om jag ville vara med på en intervju i Varbergsposten angående den nya humorgruppen på västkusten som har sitt premiärgig idag på Södra Näs camping. Ok, jag bestämde ny tid som passade alla. När farfar kom hem till oss för att vara barnvakt, åkte jag 4 mil till Varberg, intervjuades, fotograferades, fick fågelskit på handen och på mina byxor, körde 4 mil hem och här är resultatet av intervjun. pdf här (Bläddra ner till slutet på sida 20.) I och för sig så var det Erika som pratade mest, men ibland får jag för mig att jag inte syns. Häromdagen gick jag förbi ett "Telenorförsäljartält" utanför affären, utan att bli stoppad! Ännu en bekräftelse att jag inte syns. Skulle det va så att ni är på Södra Näs camping i kväll och det händer att det blir en tom scen i en kvart, så är det förmodligen jag som står på scenen.

2 kommentarer:

Erika sa...

Du är för gullig, Per-Olof! Men tack för att du i alla fall var med mig. Visserligen utanför bild, men ändå... ;-)

LottaN sa...

Du vet ju hur varbergare är: Tror att de är förmer än alla andra, bara för att Varberg ligger nära Borås. Så det är klart att inte Conny ville ha med dig i sin tidning, egentligen. Helst hade nog varbergarna velat bygga en mur någonstans strax söder om Tvååker... Fastjag tycker själv att det vore bäst att bygga den någonstans i höjd med Långås, för de är ju lite åt Varbergshållet... Dialekten börjar bli lite fiiin där, så man får nog anse dem smittade av Borås-sjukan... Äh, det är lika bra att vi förekommer dem och bygger en mur i Bölsetrakten, inåt Ullared, för GeKås är VÅRT, men för gudskull inte längre in än Fridhemsberg, och så precis efter Berte Kvarn. Så kan vi nog vara trygga från alla håll. För några jäkla guekbuekar vill vi inte ha, inte i Hallands Nyheter heller!

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.