tisdag 22 juli 2008

Jag tänkte gå på bio...

... med min 6-åriga dotter. Vi skulle se "Kung Fu Panda". Dels för att det var längsen jag var på bio, dels för att det är en komikerkollega till mig, Hasse Brontén, som gör bönsyrsans röst. Men nu är det så att filmen är tillåten från 7 år! Så det blir att vi får gå på "Sex and the city" istället, den är barntillåten. Undrar om det är Babben Larsson som gör Sarah Jessica Parkers röst?

På tal om syrsor... jag lyssnade på "Ring så spelar vi" på radion i lördags när jag jobbade. Då var där en värmlänning som ljög sig till en CD-skiva. Han fick en fråga, men jag hörde inte hur den löd. Gubben svarade syrsa. Nä det är fel sa programledaren, rätt svar är harkrank. Då kontrade gubben med: I Värmland så kallas harkrankar för syrsor. Programledaren gick på det och gubben fick sin skiva. Jag vet inte, men jag kan knappast tänka mig att det är så. Snälla finns det någon som konstatera vem som har rätt. Lägger med en bild på en syrsa och en harkrank.






1 kommentar:

LottaN sa...

Ja, världen är ur led i bland: Som när moralpredikanterna skriker och gapar om en naken rumpa eller en synlig bröstvårta i en film där hjälten mosar säkert flera hundra männskor på olika sätt innan han kramar en vacker mö in virad i lakan...

Vi var och såg Mamma Mia! igår, Maken och jag. Sicken höjdare! Jädrar vad jag ska stå i kö för att köpa singalongversionen på DVD när den kommer!!! Här snackar vi måbrautandrogerbigtajm!

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.