måndag 14 juli 2008

Det är ett pussel...

... att åka kollektivt. I morgon och i övermorgon har jag två gig i Malmö. Ribban och Dockan. Det skulle ju va lätt att ta tåget från Falkenberg till Malmö så att man är på plats ca en timme innan show, sova över göra nästa gig och åka hem på kvällen. Men så lätt är det inte, det går inga tåg från Malmö till Falkenberg på kvällen. Då får man istället välja att sova över en natt till på hotell, samtidigt som man måste ta ledigt från jobbet en dag till, vilket blir dyrt. Köra bil själv är också dyrt med dagens bensinpris och parkeringsavgifter. Så min resa blir så här: Jag får köra bil till Eurostop i Halmstad, ställa bilen där, för att ta bussen till Halmstad centralstation och tåg till Malmö. Varför då? Jo, för när jag ska hem så går det en kvällsbuss från Malmö på onsdagskvällen men den går bara till Eurostop i Halmstad. Jag hoppas att jag inte missar bussen hem för på torsdagen giggar jag på Södra Näs Camping i Varberg, men dit går inga tåg så jag får ta bilen, om den inte blivit stulen på Eurostop i Halmstad. Mer om giggen senare här på bloggen.

1 kommentar:

LottaN sa...

Vi har nog en gammel cykel att låna ut. Maken cyklar ju relativt ofta upp till sjukhuset och tebaks samma dag, så de ska la du klara också tycker ja. Du ä ju inte helt ur form ijallefall.

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.