torsdag 30 april 2009

Och så vänder man på bladet och vad hittar man väl där...

... jo, en artikel i Halland Nyheter (hittar den tyvärr inte i nätbilagan) som handlar om yoga för gravida kvinnor. Där kvinnorna bl.a fick lära sig att träna perineum, som i gruppen fått namnet Olle istället för det är lättare att säga. Jag tippar på att det inte blir något blivande barn i den gruppen som får namnet Olle. Olle är ju annars ett uppåtgående namn i namnstatistiken. Ett annat namn som blivit populärare det senaste åren är Björn. (kan det bero på en viss Gustafsson kanske). Då börjar jag att fundera på vad det var för Per-Olof som var populär i början på 70-talet när jag föddes. Jo! Pekka Langer, han hette Per-Olof. Men jag är glad att mamma och pappa valde just Per-Olof, de kunde ju lika gärna ha valt Carl-Uno.





Nu är det bara en dryg timme kvar av min dag... Fahlborgsmässoafton. God Natt.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.