onsdag 4 mars 2009

Glöm ej bort det finns rosor...

...men glöm gärna bort att det finns ett tv-program som heter "Den rätte till Rosing". Jag tvingade mig igenom gårdagens program bara för att en klasskompis till mig var en av de sex utvalda som kunde bli den rätte till Rosing. Programmet är en variant av "Bonde söker fru" fast man kan kalla det "Linda Rosing söker en kille som är ute efter att få uppmärksamhet". Min klasskompis Fredrik och jag gick i samma klass från 3:an till 9:an, vi spelade i samma band (jag bas och han trummor). Efter gymnsiet så flyttade han från Falkenberg sedan dess har jag inte sett han, förren igår på TV. Hans attityd och dialekt hade ändrat sig men skrattet var det samma och så trodde jag aldrig att han skulle jobba som skådespelare och modell. (Men vem i min klass skulle tro att jag skulle hålla på med ståupp). Men Fredrik åkte ut ur programmet så nu slipper jag följa resten av programmen. Men det var kul att se dig, Fredda. Avslutar med en bit av ett gammalt skolkatalogsfoto från klass 8.D (1984-1985)
Vem är jag, vem är Fredrik?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.