fredag 24 oktober 2008

Mer än fullsatt på Gotebar...

...men skulle det bli någon show? Jag och Erika Sjöwall skulle värma upp innan Thomas Petersson. Då får vi reda på följande... läs om det på Erikas blogg här, så slipper jag berätta. Jag tyckte min insats blev lyckad. Hade blandat om lite i materialordningen efter tips från kollegor, så det kändes lite hackigt i början med det rättade till sig. Thomas gjorde ett av de bästa gig jag sett med honom. (Själv tyckte han att det blev lite trögt mot slutet.) Thomas har ett sånt tempo, publiken lyssnar, skrattar och känner igen sig i hans funderingar. De får inte en chans att kommentera, de behöver inte kommentera, de lyssnar, skrattar och njuter av helt fantastisk humor. När jag körde hem på kvällen kom jag och tänka på en recention från mitt allra första ståuppgig där även Janne Bylund deltog. Janne jämfördes med en Ferarri och jag en flakmoped. Så kändes det i onsdags också. Det brukar alltid vara någon som kommer fram och säger något, men inte denna kväll. Publiken hade kommit för att titta på en Ferarri, inte för att provköra en flakmoped. Men så har ju Thomas snart hållt på i 20 år med stand up comedy. Lerum nästa den 6:e november.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man får det man betalar för
Du är tydligen obetalbar

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.