lördag 13 september 2008

Överraskning

Nu har Ruby´s i Göteborg släppt höstprogrammet. Enligt hemsidan här så kommer det även överraskningar... en överraskning är att jag är uppvärmare innan Mikael Koppelman och Magnus Betnér den 3/12. Det ska bli spännande. Jag och Magnus är nog så långt ifrån varann man kan komma när det gäller humor. Skulle vi vara musik så är han hiphop och jag dansband. Skulle vi vara skor så är han ett par Dr Martenkängor och jag är mjuka innetofflor. Skulle vi vara seriefigurer så är jag Lilla Fridolf och han Selma. Men det ska bli kul att få komma till Ruby´s som är ett av mina favoritställen. Plus att det alltid är fullsatt. Men nu är det Respekt på måndag som gäller.

1 kommentar:

LottaN sa...

Kul!
Själv har jag kunnat konstatera hur vi alla är klichér. Igen. Här åker man till Tjockholm på kurs, alldeles ensam och allena, för att upptäcka att den enda andra scouten som är där också kommer i scouttröja (märk väl inte uniform, tröja - informellt ska det vara, men ändå visa vilken organisation man tillhör) fotriktiga "vandrarskor" och fritidsbetonade byxor; hon i beiga som man kan ta av benen på och jag i gröna byxor med fickor på benen (INTE friluftsbyxor, men secondhandfynd från eran då det skulle vara lite militärmode - de var de enda jag hade rena, jag lovar!!!) Dessutom visar det sig att vi båda har en kåsa i ryggsäcken IFALL det skulle ha visat sig att hotellet skulle ha plastmuggar. Det roligast är att hon faktisk är DANSK, men har köpt tröja och sitt vackra halssmycke (en scoutlilja i glas) över webben.
Den enda andra som har gröna byxor är tjejen från RSFL: En tjej som tagit sig ett könsneutralt namn, bär linne, kängor och lika långt hår under armarna som på huvudet. Hon står i stark kontrast mot Fredsagenterna, de fantastiskt vackra, pyntade, slöjbeklädda flickorna som ska föra ut Islams fredsbudskap. De fastar sig stoiskt igenom hotellfrukostar och kaffepauser med bakelser och mjukglassmaskin.
Hälften av deltagarna var från olika tjejjourer. Det var jätteroligt när vi började diskutera om någon som varit man skulle vilja engagera sig var välkommen, eller om någon som blev man skulle kunna jobba kvar! Hehe. Och varför de alltid sa att de ville upplysa om mäns våld mot kvinnor, utan att tänka på att det kanske finns lesbiska kvinnor som misshandlar sina partners också...
Ja, suck... Vi är alla klichér på oss själva...

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.