torsdag 24 april 2008

Tänk er...

...en fullsatt samlingssal i Glommen med bara kvinnor i alla åldrar, eller enbart kvinnor låter bättre för att det inte ska bli något missförstånd. Där skulle jag köra lite stand up. Jag hann knappt gå upp på scen innan de började slänga trosor på mig. Då tänkte jag: Det här kommer jag inte att fixa, jag måste här ifrån. Jag fann mig snabbt och det första jag sa i micken var: "Visa pattarna, visa pattarna." och då hämtade kvinnorna tillbaka sina trosor och visade mig... ytterdörren. Sen vaknade jag kallsvettig. Det blev inte riktigt så... Att samlingssalen var full med enbart kvinnor i alla åldrar stämde. Jag gick upp på scen, en snabb blick över publiken, kunde konstatera direkt att jag kände igen 5-6 tjejer. Men jag nämde inget om det, vilket jag ångrar. Det är sånt man kommer på när man gått av scenen. Det är då det blir "här och nu" och "igenkänning" Och det är ju det som är standupcomedy. Skäms på mig! Jag körde ca 25 minuter (ungefär samma material som på Gotebar den 9 april) med blandad respons från publiken, men jag är ändå nöjd. en 3:a på skala 1-5. Sudokun blev bättre mot slutet, förhudsrutinen tyckte de nog mest att den var äcklig, men de skrattade ändå. (De fick antagligen bilder i huvudet på sina makar/pojkvänner/ex.) "Sången" satt återigen som en smäck, och jag körde glad hem från Glommen utan att behöva lägga några trosor i handskfacket.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.