onsdag 30 april 2008

Boulevardteatern, Stockholm 28/4-08

Nu har jag smält succén från i måndags. Vilken fantastisk kväll det blev på Boulevardteatern. Vi var tio komiker från västkusten som visade Stockholm vad vi gick för. En underbar publik (180-200 pers), ett tag trodde jag att det var Skällingepubliken som var där. En fantastisk kväll för både komiker och publik. Mitt gig kom lätt upp på top-5 av alla gig jag gjort innan. Men det roligaste var att det gick så bra för alla komiker, och att få visa Stockholmarna att västkustkomiker inte bara är "göteborgsvitsar". På natten drömde jag om ett New Comedy. Alltså att detta underbara, härliga komikergäng turnérar runt i Sverige med Big Comedykonceptet "tio komiker, tio minuter var". Efter att man följt bl.a David Batra och Lasse Nilsens bloggar om Big Comedyturnén så blir man avundsjuk och tänker, "fan vad kul de verkar ha, där skulle man va med".
Jag brukar ta med nåt speciellt eller extra roligt från kvällen, och det får bli Niklas Anderssons t-shirt med Levi´s logga på bröstet. Han berätta att han köpt den billigt i Thailand. Det var bara det att l:et och e:et hade bytt plats. Då kom jag att tänka på min Rålexklocka. Tack Özz, Janne, Jakob och Klas för att vi fick komma till Stockholm. Tack Martin, Rulle, Björn, Annika, Kadir, Jovan, Erika, Anders och Niklas för en trevlig kväll i Stockholm. Tack Anne, Eddie, Nellie och Jack för att ni släppte iväg mig till Stockholm. Nu ska jag förbereda mig och skriva lite poesirelaterade stolpar till morgondagens konferencierjobb i Halmstad. Sen ska jag fortsätta att fira min dag, Fahlborgsmässoafton.

2 kommentarer:

annika lindhe sa...

Jag vill vara med i "New Comedy", när åker vi? : )

LottaN sa...

Häftigt!!!!

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.