lördag 11 april 2009

Som stormen river öppet hav...

...och som den stormen rev. Jag syftar på stormen Gudrun... Schyman, alltså. I gårdagens "Grillad" på TV gav hon svar på tal. Se programmet här, Gudruns "tal" börjar ca 37.20 in i programmet. Några bra uttalande från Gudrun var: -Jag skulle bli "grillad" , jag har inte ens sett nån glöd. - Jag blev lovad att få träffa sveriges främsta "humorelit", var är den? - Jag har blivit lurad!

Men det var kul att få se Håkan Jäder i TV.

Jag såg även "Du är vad du äter" häromdagen som hade Janne Bylund som "offer". Man fick sig en tankeställare, är det så alla ståuppkomikers matvanor är? Jo kanske... jag kommer att tänka på när jag åkte med Thomas Petersson till Örebro, då tog vi var sin hamburgare i McDriven i Skara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gudrun var grymt bra i SVT-spenaten håller jag verkligen med om! Älskar att Gudruns tal börjar Cirka, ungefär 37.20 in i programmet! Gott mos! Peace från Skåne!

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.