lördag 21 mars 2009

Jag satt häromdagen och...

...tittade på en DVD jag fått av Lars Magnusson med råmaterial från höstens Speakeasykvällar. Då plingade det till i mobilen, ett SMS från Niklas Andersson. Han undrade om jag kunde komma och köra 10 minuter på Ruby´s imorgon. Imorgon som var i torsdags. Jag tänkte: Köra 10 mil till Gbg, uppträda 10 min, köra hem igen 10 mil. Självklart skulle jag göra det! För jag vet hur roligt det är på Ruby´s, alltid fullt, alltid lika välkommen, alltid bra arrangemang och alltid lika trevliga klubbvärdar. Men det var inte lika fullt som det brukar, klubbvärdarna Niklas och Cicci var inte där. Men Robert Larsson (resevkonferencier) och Stefan Livh (Ciccis man) var där och de andra komikerna som skulle uppträda, Pontus Enhörning och Per Andersson. Men det var lika roligt som alla andra gånger jag varit på Ruby´s (detta var nog den sjätte). Pontus har jag aldrig hört förut på ståuppscenen men han var faktisk riktigt bra, man fick sig en liten historielektion om vikingar och indianer på köpet. Efter show pratades det om bl.a portvin, förhudar och STP. Eller rättare sagt, de pratade jag lyssnade...som alltid. Jag har så svårt att prata när jag kommer i nytt sällskap, i övrigt också förresten, om jag inte står på scen. Men jag tänker mycket hela tiden, och så kommer man på något man ska säga, då har de andra börja prata om något annat. Så får man börja tänka på nytt... men det var en trevlig kväll.

Tillbaka till Speakeasy-DVD:n. Som ska bli en sammanställning av Herr Magnussons material och där vi andra komiker ska få nån minut var. Jag tittar och njuter och minns tillbaka till septemberkvällen när jag var där. Bl a så säger Lars att han ska fixa en av de bästa ståuppklubbarna i Sverige. Grattis Lars! Om jag får välja så har du redan lyckats. Du har startat en klubb som innehåller följande:

En och samma konferencier = klubbvärden.
De tre L:n (ljud, ljus och lokal) Perfekt.
Arrangörer som förstår sig på ståupp och vet hur komiker vill ha det.
Musiksnuttar mellan komikerna när de ska upp på scen.
Gage insatt på konto dagen efter fakturan är skickad.
Bra val av komiker.

Jag kommer inte på något negativt för tillfället.

Allt detta gör att det kommer mycket folk och komiker, arrangörer och publik stortrivs.

Jag känner mig så positiv just nu, så varför klaga på det kalla vädret. Man kan ju passa på att frosta av frysen.

Rubriken kommer från denna låt, om ni inte visste det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, ett stort ödmjukt tack, P-O!!

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.