torsdag 12 februari 2009

Headline i Höganäs.

Stand up Comedy på ett bibliotek? Ja, det funkade. 20-25 personer hade hittat till Café Amanda på biblioteket i Höganäs. Maria Apel, Jonas Karlsson, Maja Gutter körde var sin 10-minutare innan jag avslutade kvällen för de få men väldigt skrattglada personerna i publiken. Lars Taps var MC. En helt lyckad kväll. En äldre dam höll fortfarande på att skratta så tårarna rann när hon gick ut från biblioteket. En annan tjej låg under mitt framträdande vikt med ansiktet ner i bordet och skrattade så hon knappt fick luft. Om det var för att jag såg mesig ut eller om det var mina skämt hon skratttade åt vet jag inte, troligtvis en kombination. Som redan skrivet... en helt lyckad kväll. Nu ska jag bara sätta en nål i Höganäs på min sverigekarta och sen ska jag gå och lägga mig och smälta denna helt lyckade kväll. Tack alla i publiken.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.