torsdag 22 januari 2009

I natt jag drömde...

...att jag var nominerad i klassen "Årets mesigaste komiker" på Malmö Comedy Festival. Det framgick inte i drömmen vilka fler som var nominerade, men jag vann. Jag gick upp på scen till tonerna av Lordi´s "Hardrock Halleluja". Sen var det dags för tacktal, och då är det ju populärt att "roasta". Men jag är inte den typ av komiker att göra det, jag tycker att det redan förekommer alldeles för mycket av den typ av humor på standupscenerna. Fram för mer meshumor! Istället så avslöjade jag tre saker om mig som ingen visste.
1. Jag hatar att ringa/prata i telefon.
2. Jag samlar på reklamservetter.
3. Jag är värdelös på att knyta knutar. (Jag kan bara två knutar, två mesiga knutar, rosett och kärringknut.)

Men det var ju bara en dröm, men allt skulle kunna vara sant. De tre sakerna är sanna.

På söndag är det Malmö Comedy festival på riktigt, och jag har bestämt mig för att bara köra mesigt material. Ingen sång, ingen sudokurutin. (de är i och för sig också rätt mesiga men inte tillräckligt)
Det kommer att bli spännande, som hon sa som skulle ligga sked med Uri Geller.

3 kommentarer:

LottaN sa...

Två mesiga knutar räcker för att bli scoutledare! Hade varit kul att få med dig i gänget. Kom och var med några möten nu under våren, kom upp och var med på Trefoten, och häng med som ledare på junior till hösten (någon måste ju ändå köra dit grabben!)Och man behöver inte vara med varje vecka. Vi gillar mesiga killar!

Anonym sa...

här kan du lära dig knopar
http--goto.glocalnet.net-knop-main.html

Anonym sa...

"Det kommer att bli spännande, som hon sa som skulle ligga sked med Uri Geller."

Åh, vilket bra skämt! Varför kom inte jag på det...?

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.