fredag 21 november 2008

Mack, Malmö

Det är alltid lika trevligt att få komma ner till Malmö. Speciellt till La Courounne´s källare där det på torsdagarna är stand up comedy. Kvällens huvudnummer var Zinat Pirzadeh, men hon ställde in och istället så fick Yvonne Skattberg rycka in. Hon ryckte in bra. Min egen insats var lyckad, men jag har varit bättre på La Courounne. En sak jag måste bättra mig på är att hantera pauserna mellan rutinerna bättre. Kvällens helhet blev väldigt bra, alla komiker plus publik var nöjda. Övriga komiker som deltog var: Mats Andersson, Erika Sjöwall, Dominik Henzel, Ludde Samuelsson, Elina Du Rietz [dyrr:je] och MC:n Elin Nordén. Ruby´s i Göteborg nästa, närmare bestämt den 3 december. Även den klubben är en favorit. Jag går ut hårt och satsar på att vara roligare än headlinern den kvällen. Vilket kommer att bli svårt, men jag ska försöka. Tänk er en dansbandsorkester som ska underhålla på ett raveparty... Den 4:e får ni svaret. På tal om dansband, vill ni se nåt kul? Sätt på "Dansbandskampen" i morgon, och titta på basisten i Larz-Kristerz, han med hästsvansen. Lägg märke till hans "påstället dans" när han spelar.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.