onsdag 30 juli 2008

Jag hade namnsdag igår...

...tack alla som gratulerade mig! (Noll stycken!!!). Ok, ni kan få en chans till för jag har även namnsdag på fredag. Så är det att ha dubbel-namn. Man firar kanske inte namnsdagar nu för tiden. När jag tänker efter så är jag nog lite gammelmodig. Jag säger numret när jag svarar i telefon, har cykel med bockastyre och använder dunkeps och salomonryggsäck. På lediga stunder så lyssnar jag på talböcker eller musik i min freestyle. För er yngre läsare så ska jag tala om att freestyle, det är iPodens farfar. Den är ungefär lika stor som en bibel, har knappar stora som sockerbitar och drivs med ficklampsbatterier. Hörlurarna är en tunn stålbåge med runda skumgummigrejer, oranga, som man sätter på öronen. Extra funktion är en knapp som man kan hålla inne, då hör man vad den som sitter bredvid säger. I freestylen stoppar man i kassettband, antingen C-60 eller C-90. C-60 var det bäst kvalitet på men C-90 var mer praktiska för på dem kunde man spela in en hel LP på varje sida. C-60 var bra att ha när man gjorde "blandband". Nä nu hinner jag inte skriva mer, jag ska vända timglaset och se om brevduvan har kommit.

1 kommentar:

LottaN sa...

Grattis i för- och efterskott! När jag tränar med mitt vänliga Wii Fit tänker jag ibland på dess förfader TV-spelet. Inte kommer jag i håg dess namn, men det är väl i stil med vad Lucy är till mig och dig... Kommer du i håg de där rutorna som skulle föreställa bollar som man sköt över en linje som skulle föreställa nät, med ett streck som skulle föreställa spelare, eller racket eller något? Ibland var det olika färger på strecken, men blev det bara lite glappkontakt så var allt svartvitt, fast det var färgteve.
Och så sa det blipp, blipp när man träffade och bleeeep när man missade.
Nu kan man köpa t-shirts som blinkar och blippar!
http://www.thinkgeek.com/tshirts/illuminated/8e31/

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.