torsdag 8 maj 2008

Open Jam

De ringde från Riksteatern i Stockholm till mig igår förmiddag och undrade om jag ville köra fem minuter i Folkparken i Halmstad kl 1900 samma dag. Open Jam är en turnerade teater som låter lokala förmågor med eget material uppträda och visa vad de går för... allt från vanlig teater, poesiläsning, cirkustalanger mm. Helt ideelt, men den bästa act får ett stipendium på 5000 spänn. Sa de i alla fall. De skulle höra av sig till den som skulle få stipendiet, men än har jag inte hört något från dem... Det var jag och sex andra som deltog, bl.a några poetry slam tävlande, en jonglör, en kille med militärbyxor och kepsen bakochfram som dansade en ny typ av rave, sas det. Ung och fåtalig publik, så jag misstänkte att det skulle va svårt att få igång publiken. och det va det. Det största skrattet kom bakom mig... sångaren i husbandet Änglarna. Lite bilder från kvällen finnns här.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ställde upp och gjorde ett jobb för dem på en av deras föreställningar, utom tävlan. Det gör jag aldrig om igen. Verkligen inte i närheten av att vara rätt publik/form för en ståuppkomiker.

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.