torsdag 10 april 2008

Gotebar, Göteborg

Då var suporten innan Ann Westin avklarad. Jag skulle köra ca en halvtimme och då plockade jag med alla mina gamla kort som jag vet fungerar. Men skulle jag ta med det material jag använde förra gången jag uppträdde med Ann för ca tre år sen? Jag valde att använda det och tänkte att Ann kör säkert nåt gammalt hon med. Och det gjorde hon. Men när slutar en rutin att fungera? Kanske när någon i publiken säger poängen på skämtet innan man själv har kommit fram till det. Då är det nog dags att skippa det materialet. Det var precis det som hände Ann Westin i går. I och för sig så är onelinen bra och hon har rest Sverige runt med den, och den har även visats i TV. Men men.. för övrigt så gick det väldigt bra för både mig och Ann. Man kan sammanfatta mitt gig så här: Sudokurutinen fungerade bättre än vanligt. Förhudsrutinen kanske inte lika bra som den brukar. Glömde bort Kajsa-Lisa Ulla-Brittarutinen och "sången" satt som en smäck. Mycket folk, mycket garv och mycket roligt gig. Det var till och med folk som kom fram efter giget och sa att jag var bättre än Ann. (det var två jobbarkompisar, morsan och hennes granne som sa det men det kan vi låtsas som att vi inte vet om) Nästa gig blir på en privatfest i Glommen med enbart kvinnor i publiken. Ladies Night sa nån, med Stig-Helmer på scen... det ska bli spännande, sa hon som skulle sova sked med Uri Geller.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Mitt foto
Falkenberg, Halland, Sweden
Ståuppkomikens Stig-Helmer. Lagom rolig, lagom mesig och med dubbelnamn.